Grzejniki Jaga – nowy etap
Od pierwszego grudnia 2011 r. działa Jaga Polska – oddział marki Jaga, belgijskiego producenta grzejników. Nowo utworzona firma będzie zajmować się dystrybucją, logistyką marki Jaga oraz promocją filozofii i proekologicznej produkcji grzejników.
Do utworzenia oddziału skłoniła Jagę obiecująca dynamika rozwoju polskiego rynku oraz zaangażowanie osób dotychczas odpowiedzialnych za sprzedaż grzejników i promocję marki Jaga. Nie bez znaczenia jest także pozycja geograficzna Polski, która docelowo może stanowić wsparcie logistyczne dla rynków wschodniej Europy.
Firmę Jaga Polska tworzą: Dariusz Majchrzak i Grzegorz Rajm, osoby z wieloletnim doświadczeniem w sprzedaży grzejników marki Jaga, oraz Jan Kriekels (CEO Jaga N.V.). Zadaniem oddziału będzie sprzedaż grzejników Jaga na polskim rynku oraz promocja i upowszechnianie proekologicznej filozofii belgijskiego producenta. Odpowiedzialność społeczna, ochrona środowiska i kreacja przyszłościowych rozwiązań to rdzeń filozofii Jaga, konsekwentnie realizowany od początku istnienia firmy, czyli od półwiecza. Są to wartości szczególnie bliskie właścicielowi marki. Jan Kriekels – z wykształcenia antropolog, a z przekonania ekolog – osobiście czuwa nad proekologicznymi aspektami produkcji grzejników marki Jaga i aktywnie promuje światu ich przyjazną filozofię. Wśród działań belgijskiego producenta na uwagę zasługują m.in. wytwarzanie oszczędnych grzejników, konstruowanie efektywnych systemów grzewczych, stosowanie materiałów, które mogą zostać ponownie wykorzystane oraz budowanie imponujących stoisk targowych z poprodukcyjnych odpadów. Wszystkie działania firmy Jaga zmierzają do dostosowania produkcji do filozofii Cradle to Cradle, której zadaniem jest doprowadzenie do całkowitej przetwarzalności materiałów stosowanych przez firmę w procesie wytwórczym.
Prywatnie Jan Kriekels czynnie uczestniczy w światowych akcjach związanych z ochroną środowiska, mających na celu pokazanie realnych zagrożeń na które narażony jest współczesny świat, jak na przykład nadmierne zanieczyszczenie powietrza.
Zadania, jakie na najbliższą przyszłość wytyczyła sobie Jaga Polska, to m.in. stworzenie mocnej sieci dystrybucji oraz zaszczepienie obecnym i przyszłym dystrybutorom filozofii Jaga dotyczącej szacunku dla środowiska i człowieka. Takie działanie ma nie tylko generować zyski, ale też łączyć ludzi we wspólnej filozofii postrzegania grzejnika jako produktu, który może korzystnie wpływać na nas, nasze otoczenie i szerzej – na kondycję i przyszłość świata.
– Jesteśmy przekonani, że idea powstania Jaga Polska jest jak najbardziej właściwa. Klarowna struktura sprzedaży, w której biuro przedstawicielskie spina wszelkie działania handlowe marki, pozwala uprościć proces dystrybucji i rotacji towaru na rynku, także na dużych inwestycjach – mówi Dariusz Majchrzak, współwłaściciel Jaga Polska.
Biuro firmy Jaga Polska mieści się w Warszawie przy ul. Zwycięzców 28 (Galeria Saska Kępa).
Data artykułu: 03.01.2012 r.