Budynek Price Waterhouse Coopers

Jaga partnerem SARP

Umowa partnerska, którą na początku 2014 firma Jaga Polska podpisała ze Stowarzyszeniem Architektów Polskich, to krok w stronę wsparcia zrównoważonej architektury. Polscy architekci będą mogli skorzystać z ogromnego doświadczenia firmy Jaga w dziedzinie tworzenia ekonomicznych rozwiązań grzewczych i ich designerskiego projektowania.

O zawarciu umowy partnerskiej zadecydowały zbliżone cele obu podmiotów. W swojej ponadpięćdziesięcioletniej działalności produkcyjnej firma Jaga od początku kieruje się ochroną środowiska i odpowiedzialnością społeczną wpisując się w założenia idei zrównoważonego rozwoju. Poszanowanie środowiska naturalnego najlepiej oddaje życiowa dewiza właściciela Jagi, Jana Krielelsa, aktywnego ekologa i filozofa, która mówi, że „My tylko pożyczamy świat od naszych dzieci”. Jaga stara się oddać go w stanie nie gorszym od tego, który zastała, a może nawet w lepszym? Firma dokłada wszelkich starań, by tworzyć rozwiązania grzewcze, które cechuje maksymalna energooszczędność, wysoka jakość, możliwość recyklingu oraz unikatowa stylistyka.
Według firmy Jaga pierwiastek artystyczny jest jednym z elementów przedłużających życie grzejników, ponieważ z pięknym, dobrze zaprojektowanym produktem, trudno się rozstać. Emocjonalne relacje, które budujemy z produktem, mają jeszcze tę zaletę, że zwiększają naszą wrażliwość. Jest ona nam potrzebna by móc korzystać z dostępnej wiedzy i rozwiązań, które pozwolą uchronić środowisko naturalne przed zagładą, przed rabunkową gospodarką energią i wyczerpaniem zasobów surowców nieodnawialnych.
Współpraca ze Stowarzyszeniem Architektów Polskich jest kolejnym krokiem firmy Jaga Polska w kierunku edukacji i promocji rozwiązań Jaga dedykowanych dla zrównoważonej architektury. Nadrzędnymi celami SARP jest dbałość o jakość architektury i środowiska – zbudowanego oraz naturalnego –  pojmowanych jako interes publiczny oraz tworzenie warunków dla rozwoju twórczości architektonicznej i jej ochrona. SARP jest stowarzyszeniem twórczym, otwartym dla wszystkich architektów, co jest dużą wartością dla firmy Jaga. Kluczowym aspektem działalności belgijskiego producenta na polskim rynku jest edukacja w zakresie nowoczesnych rozwiązań i technologii grzewczych. Firma angażuje się w lokalne oraz ogólnoświatowe projekty związane z budownictwem ekologicznym, aktywnie współpracuje z twórcami i pomysłodawcami projektów najbardziej nowoczesnych i ekologicznych budynków na świecie takich jak Buenos Aires Forum, Council House 2 w Melbourne, Price Waterhouse Coopers w Londynie itp. Jednym z elementów tej strategii w Polsce jest współpraca z SARP, gdzie Jaga deklaruje aktywny udział w spotkaniach, szkoleniach, konkursach i innych inicjatywach, których celem jest rzetelna informacja na temat nowoczesnych technologii grzewczych skierowana do architektów.
Architekci, zaraz po inwestorach, mają największy wpływ na  wybór rozwiązań i technologii znajdujących się w budynkach. Zależy nam, aby wybierali te najlepsze, najbardziej energooszczędne, takie, które nie szkodzą budynkowi i użytkującym go ludziom – mówi Dariusz Majchrzak z firmy Jaga Polska.

Data artykułu: 14.03.2014 r.